Alla inlägg under juni 2010

Av Miss Smirnoff - 23 juni 2010 23:38

Nu har Jennifer och Marie åkt. Eller ja, Jennifer har åkt och Marie gick sina långa 1,5 meter över till sin lya. Blir nog en hyfsat tidig kväll ikväll. Gårdags kvällen tog nästan kål på mig.


Hata mygg... Igen... Har haft balkongdörren öppen i max en timme för att det annars blir 1000 grader varmt i vardagsrummet. Har mosat 4 mygg och fått 6 myggbett!

Hmm... I stand corrected: Jag harmosat 6 (SEX) mygg nu. Och såg en till flyga förbi och peka finger åt mig och flinar.


Nä, in i sovrummet och dra täcket över huvudet och gnugga ryggen mot en stålborste tror jag! My back is killing me. Kliar nå så grymt.


Bye bye now


1 dag kvar

Av Miss Smirnoff - 21 juni 2010 23:16




"Because kex wants to be free oxå"

Av Miss Smirnoff - 20 juni 2010 02:00

Ja, jag kan inte sova. Du kanske tycker att jag borde gå och lägga mig i normal tid någon gång? Det borde jag kanske göra. Men när jag väl går och lägger mig vid 23-snåret så ligger jag bara och vrider på mig till kl 1-2 på nätterna. Då är det väl lika bra att vara uppe till dess och sedan gå och lägga sig och somna på direkten. Eller?

Det finns en väldigt nära vän till mig som inte heller kan sova och som är uppe halva nätterna och ringer folk då, för att denne själv inte kan sova. Så gör dock inte jag......


Har precis kommit hem från en underbart god middag och lite hederlig svenskkomedifilm, nämligen Svensson Svensson. Länge sedan man såg den. Sedan blev det lite Raw Comedy Club och jag skrattade så jag grät. Händer iofs ganska ofta men ändå. Dom är ju inte riktigt kloka dom där.


"Ett svärd kan aldrig ha en Level, det kan ha en Required Level, men det kan aldrig ha en Level".


I morgon kl 12.00 sitter jag där igen ocg våndas och bara väntar på att det ska vara klart en gång för alla. Kommer att bli hur bra som helst, men bara tråkigt att man måste gå igenom allt skitgöra igen. Men kanon kommer det att bli, det är ett som är säkert. Måste komma ihåg att äta frukost innan så jag inte ramlar av stolen av utmattning.


Sedan är det bara en arbetsvecka kvar innan min första semestervecka. Eller ja, 4 dagar är det ju bara eftersom det är midsommarafton på fredag. Gud så fort tiden går. Redan gått 17 dagar sedan jag såg AC/DC. Jesus Christ så fort det går!

Av Miss Smirnoff - 19 juni 2010 22:08

Blev bjuden på middag idag och det tackar man ju inte nej till direkt. Det har bjudits på plankstek, fläskfilé, beasås och baconinlindad sparris.

Till efterrätt blir det stekta bananer och glass. Det kom en tallrik flygandes hit nu så det är väl bäst att man vräker i sig den nu medans det är varmt.


Kvällen bjuder nog på film. Tror inte jag hälar med en tripp till Mysen.


Nu BAAAANAAN!

Av Miss Smirnoff - 19 juni 2010 04:04

Jobbat, bingo (vann), hem, Fredde, Fahlan, Fredde, Fahlan, döda Duvan på måndag, hem!


Där har ni min fredag. Nu.....


Off to bed äntligen!

Av Miss Smirnoff - 17 juni 2010 22:58

"-Välkommen till Samsung Support. Du pratar med Christofer. Vad kan jag ställa till med?"

Det är rätta frasen för Linkan att använda. Det började så här:


Det var meningen att Linkan skulle vara kontrollant på kvällens bingo. Han ville inte ställa upp på det så han lejde sin lillebror för 200 spänn för att ta hans jobb. Hans lillebror sa okej. När hans lillebror fick veta att Linkan lejt bort jobbet för pengar så skulle ju så klart även han göra det. Så lillebror säger åt hans kompis att vara kontrollant. Så till slut blev det så att ingen av dom två som egentligen skulle vara kontrollant, var det. Sagt och gjort.

Bingon börjar och allt verkar gå bra. Tills vi kommer till storrövaren precis efter pausen. På 4 rader tutar det. Kontrollanten läser bara upp 3 rader för det var de enda som fanns där, eftersom vinnaren "glömt" att dutta i nr han tutade på. Vinnaren märker inte detta först. Utroparen säger att det då är fel och att vi ska fortsätta på 4 rader. Jag har bara ett nr kvar och det är nr 9. Första nr som utroparen säger efter vi startat igen, är nr 9. Jag hänger mig på hornet och tutar för fulla muggar. Kontrollanten kommer fram och ska precis börja läsa mina rader så säger den andra kontrollanten att vinnaren som hade tutat innan hade glömt att kryssa i det vinnande nr tidigare så dom hade egentligen bingo på 4 rader. Jaha, tänker jag, hur blir det här nu då. Utroparen säger att dom inte kan godta förra vinnaren eftersom det var han själv som inte sett det förän det var för sent. YES, tänker jag. Mina rader var rätt men jag fick dela med en annan så vi fick 250 kr var. Vi ska precis börja och utroparen säger Bertil 2. Precis innan han började hör vi att det är en till med en "fjolltuta" som börjar att tuta, alltså innan nr 2 blev sagt. Kontrollanten säger att det är bingo ute och utroparen tror att det är samma vinnare som vann även på full bricka. MEN, det var ju egentligen 3 vinnare på 4 rader.

Det tar ett tag innan allt reds ut och den vinnaren som inte fick någon vinst tillsammans med oss så får även han 250 kr. Så där delades det ut 750 kr på en vinst av 500.

Vi börjar igen på full bricka och jag har två kvar. Får dock inte in något fler nr innan det blir bingo igen. Äntligen var den rövaren slut.


(Ska kanske tilläggas att jag vann en femhundring innan på spel 3, så jag skrapade ihop 750 kr).


Dagens bästa citat:


Utroparen: "-Du måste hålla in knappen innan du börjar ropa upp numrena. Annars försvinner du".....

Kontrollanten som stog vid mig: "-..... långt bort!" (Han tryckte dock inte in knappen då han sa det). Han kunde inte heller hålla sig för skratt när han läste upp mina rader så han garvade rakt in i walkie-talkien. Kanske inte var så lätt när 3 stycken brudar satt och verkligen asflabbade i bilen?


När vi skulle köra ut ifrån bingon så fick vi en viss SOE254 framför oss. Det gick inte att ta sig om den inte. Och jag som trodde att jag hade en bred bil...

Av Miss Smirnoff - 17 juni 2010 01:15

Varför ska dom finnas? Dom är fan inte bra till nånting dom jävlarna! Det värsta som finns. Är det nåt jag hatar mer än spindlar och myror så är det fan mygg! Och vad an med det där jävulusiska ljudet dom har för sig. Man hör dom på hur nära håll som helst men när man tänder lampan för att mörda dom så finns dom inte nånstans... Och det jävligt lustiga är... Att dom har helt plötsligt slutat låta oxå!? Hur kan det komma sig undrar då jag?

Att dom från ena sekunden till den andra bara helt och hållet kan försvinna? Gå upp i rök? Är det spökmygg vi har att göra med eller? Jag blir så irriterad så det finns inte. Ja, nu kanske jag låter lite väl bitter men håller ni kanske inte med mig på den här saken? Dom finns överallt och kommer alltid att göra. Inte undra på att jag älskar vintern. Dom flyger omkring på jobbet, dom är hemma i lägenheten, dom är i alla andras lägenheter, dom kommer in i bilen bara man kliver ur och in, ja dom finns till och med på ICA.

Myggor ska utrotas!


Det om det.


Har just kommit hem från i stort sett en helkväll på byn. Käkat middag med två helt underbara små parvlar och kollat på Peter Pan. Fick en utav dom i knät helt plötsligt. Det värmde må jag säga. Inte blyg där inte.

Kollade sedan på film och åt en massa onyttigheter som vanligt. Vågen kanske inte är trasig ändå...? Hm, tål att tänkas på kanske.


Imorgon (idag) är det bingo som gäller igen. Den här gången ska jag vinna mer än 150 spänn hade jag tänkt. Fredag blir det mer bingo och även där hade jag tänkt att vinna mer än 150 spänn :) Men det lär ju inte hända. Jag har otur i både spel och... Ja, det där andra ni vet. Ordet som inte är värt att uttalas längre. Men men, någon ska ha det oxå. 

Blir sedan lugnt på fredag och även lördag. Hade tänkt ta tag i stöket här hemma, tråkigt jag vet. Men jag ska sträva efter att få det lika fint som hemma hos Lämppa. Fast om jag skulle ha det som när hon kallar det stökigt så skulle jag vara mer än nöjd med min bedrift. När det är stökigt hemma hos henne då är det en penna som ligger fel. Och det kanske ligger en strumpa på golvet i sovrummet. Då är det dags för storstädning. Love you girl :)


8 dagar kvar...

Av Miss Smirnoff - 15 juni 2010 23:28

Sova, sova, sovaaaa?? Ja tack!


Idag har vart en helvetisk dag på jobbet. Alla utom två gick på lunch samtidigt. Vilka blev då kvar? Jo, jag och Jennifer. När klockan var 12.00 hade vi noll på kö. När klockan slog 12.05 hade vi 6 på kö. När klockan slog 13.00 hade vi 10 på kö och en väntetid på inte mindre än 25 min. I love the lunchschema....


Igår beställde jag min efterlängtade tvättmaskin. Kommer inom 2-7 arbetsdagar. Kommer att tvätta varje dag. Då kanske det blir lite ordning på torpet? Hoppas det iaf.


Nu är biljetterna bokade. Kommer bli såå kul. Jag och Lämppa i Gävle i 2 dagar. Vi skippade Sthlms-resan faktiskt. Jennifer måste ju självklart vara hemma och städa.... på sin semester.... Enough said.


Jag har precis fått ett myggbett. På utsidan av lilltån. Skönt. Kliar nästan inget alls.


Just nu på Spotify: Volbeat – The human instrument

(Och som har gått på repeat senaste veckan tack vare Rosenberg).


9 dagar kvar....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards