Alla inlägg under februari 2009

Av Miss Smirnoff - 25 februari 2009 21:58

Ja nu hade ju jag lixom börjat på ett inlägg och kommit ganska långt när jag kom på att jag var tvungen att ringa till mamma.

Jag kommer tillbaka till datorn och då har ju förstås klantskallen till sambo varit här.


Jag: Meeen, vad har du gjort??

Johan: Vadå? Jag har varit inne på Yahoo...

Jag: På samma internetfönster som jag bloggade på??

Johan: Ja, nä, jaaaa men jag försökte hitta tillbaka till den sida du var inne på.....?

Jag: Du hade lixom inte kunnat öppna ett nytt fönster elle??!!

Johan: Fönster???

Jag: Jaaaa, INTERNETFÖNSTER förihelvete!!!

Johan: Jaha, nä de gjorde jag nog inte...

Jag: Nä, jag märkte det...

Johan: Vadårå??

Jag: Jaa, för det jag hade skrivit innan har försvunnit och det kommer inte tillbaka om jag backar!

Johan: Ahaaa, ja du får väl skriva om då...


Meeeen gaaaaaahhh!

Och som alla vet så blir det ju aldig så bra som det bruka bli första gången, så jag skiter i att skriva om!


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 22 februari 2009 22:28

Ja då var den Sthlms-trippen slut! Roigt som fan har det varit. Eller ja.... Flygstunden dit och hem var dessvärre inte kul vilket ni kan läsa om på Lämppas blogg!

Men om jag säger så här: det där lilla flygplanet åker jag aldrig igen!!


När vi väl kom till Stora Staden hade vi ju som lite dötid, eftersom Adde inte kom hem förän vid 16.30-snåret Och inget var ju öppet vid 07.30 när vi kom till Centrum. Vi strosade omkring lite, satte oss på Gallerian och fikade, gick sedan ut igen och kom ju sååå passande till en korsning där polisen höll på att spärra av framför NK. Dom hade hittat "misstänkta bombatrapper" (eller hur det nu stavas) på övergångsstolparna. Johan skulle ju dit och lägga sig i förstås, eftersom vi sett dessa saker tidigare vid Plattan. Sagt och gjort, Johan gick till poliserna och berättade att det var fler kvarteret ovanför NK. (Jag skämdes så mycket så jag nästan åkte genom marken). Dom åkte dit och vi gick vidare. Bra, tänkte jag, äntligen kunde man pusta ut... TRODDE JAG!

När vi väl gick vidare såg vi ju typ 3-4 stycken till, Johan gick tillbaka till snutarna och pekade och dom gick dit. Så höll det väl på i nästkommande 10 minuterna. Jag var nära att ta första bästa t-bana därifrån...

Sista gången Johan gick till dom frågade dom om han ville ha anställning! Haha, ja jävlar! Så kan det gå när lantisar kommer till stan!


Vid 10-tiden när allt började öppna gick vi in till närmaste Pizza Hut och käkade buffé. Fick ju vänta tills klockan blev 11 eftersom dom då började servera alkohol. Jag var först i baren och beställde bira. Där satt vi i ca 2 timmar innan vi gick vidare till Drottninggatan och kikade i lite butiker.

På vägen dit fipplade jag lite på mobilen och när jag tittade upp var det en grupp killar mitt i snytet på mig som jag fick veja för i sista sekund. Den gruppen killar var inte mindre än Hammerfall! Dom skulle tydligen på skivsignering på en butik i närheten vid 17-snåret.


Efter ett tag hamnade vi i en butik som hette Rockzone, där dom hade baaaara AC/DC-grejer. Jag kunde ju inte hålla kreditkortet i styr så gick därifrån med ett kvitto på inte mindre än 864 riksdaler.


Kan inte beskriva hur skönt det var att få komma in i värmen i Addes ursnygga lägenhet på S:t Eriksplan. Varvade ner en timme sedan bar det av till T-banan för att åka vidare till Globen. Räknade nog till 15-16 stycken som stog från perrongen ända upp till Globen med plakat i händerna som det stog: Biljetter köpes! på. Man hade nog kunnat sälja en biljett för en 5-tusing då. LÄTT!

Kom in i Globen och gick raka vägen in till baren och köpte sig en Heineken. Vidare in i själva arenan trodde man att det skulle bli trångt som fan. Ack, vad man bedrog sig. Heljävlatomt! En halvtimme innan konserten började. Förbandet hette The Answer och var väl så där. Kvart i 9 hördes ett vrål och Angus Young och Brian Johnson kom ut på scenen. På 5 röda var hela Globen i stort sett fullsatt! Dom drog igång med, överraskande nog en låt från Black Ice, nämligen Rock'n'Roll Train. Vilket drag! Men pubiken var ganska sega faktiskt, men efter 2 låtar kom den som fick publiken att vakna till: Back In Black!

Men än var inte publiken nöjd, efter ett tag kom låten alla väntat på, nämligen Thunderstruck! Nu var det gung kan jag lova och alla ställde sig upp. Det enda man såg i publiken var dom rödblinkande hornen som dom flesta hade på huvudet.

Här nedan kommer hela konserten:


1. Rock'n'Rol Train

2. Hell ain't a bad place to be

3. Back in Black

4. Big Jack

5. Dirty Deeds Done Dirt Cheap

6. Shot Down In Flames

7. Thunderstruck

8. Black Ice

9. The Jack

10. Hells Bells

11. Shoot To Thrill

12. War Machine

13. Anything Goes

14. You Shook Me All Night Long

15. T.N.T

16. Whole Lotta Rosie

17. Let There Be Rock

Extranummer:

1. Highway To Hell

2. For Those About To Rock (We Salute You)


Ja, det var en grym konsert. Höjdpunkterna var Back in black, Dirty Deeds, Tunderstruck, Hells Bells, You shook me all night long, T.N.T, Whole lotta Rosie, Let there be rock, Higway to hell och For those about to rock (we salute you).

Hmm, det där blev ju i stort sett hela konserten i alla fall...


Let there be rock är ju faktiskt inte av mina favoriter men jag måste ju ta med den ändå, eftersom Angus grymma gitarrsolo är ju helt suveränt. Att den karln orkar alltså! Helt sanslöst bra!

Men den absolut bästa höjdpunkten måste jag säga var For those about to rock (we salute you), eftersom dom 6 kanonerna gör sin del. Blev så jävulskt mäktigt när dom blåste av dom så man satt bara och rös. Fast i och för sig så rös jag hela konserten igenom.

Fast Hells Bells kommer inte långt därefter. När klockan sakta kommer ner mot scenen och Brian hoppar och dinglar i repet!

Skulle jag få tag på hyfsat billiga biljetter så drar fan jag till Ullevi i sommar!


Nä, nu börjar ögona sakta men säkert bli trötta så bilder får ni vänta ett tag med...


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 19 februari 2009 21:43

Om du håller på länge med något, då är du långsam.

Om din chef håller på länge med något, då är han noggrann.


Om du inte gör något, då är du lat.

Om din chef inte gör något, då är han alldeles för upptagen.


Om du gör ett fel, då är du dum.

Om din chef gör fel, då är han "också bara människa".


Om du är sjuk en dag, då är du sjuk hela tiden.

Om din chef är sjuk i en hel vecka, då är den stackaren allvarlig sjuk.


Om du bryter mot etikettreglerna, då är du en tölp.

Om din chef bryter mot samma regler, då är han originell.


Om du ber din chef om hjälp, då är du en idiot.

Om din chef ber hans chef om hjälp, kallas det samarbete.


Om du gör någontng nytt, då har du överskridit dina befogenheter.

Om din chef hittar på något nytt, då är han kreativ.


Om du inte är på din arbetsplats på arbetstid, kallas detta för frånvaro.

Om din chef är försvunnen på sin arbetstid, knyter han viktiga affärskontakter.


Om du tittar ut genom fönstret på arbetstid, då är du okoncentrerad på ditt arbete.

Om din chef tittar ut genom fönstret på arbetstid, säger man att "mästaren skapar".


Om du skämtar med dina arbetskamrater, då stör du dom i deras arbete.

Om din chef skämtar med dom, skapar han god stämning.


Om du dricker kaffe alltför ofta, gör du allt för att slippa arbeta.

Om din chef gör samma sak, då upprätthåller han sin konstant höga koncentration.


Mmmm, det är skillnad på folk och folk!


Ords betydelse kan faktiskt vara väldigt intressant ibland. Ta tex ordet "snuskhummer"...

Hummer är ett äldre slangord för hand. På äldre stockholmska kunde man tala om att "räcka fram hummern". Snuskhummern anspelar alltså i grunden på de fula gubbarnas händer som de inte kunde hålla i styr.


... eller ordet "snopp"...

När snopp började figurera i svenskan, var det i betydelsen nästipp eller ljusstump. Även toppen på cigarrer har kallats för snopp.


Ja, se där ja ;)


"Det är inte toppen på snoppen som gör susen i musen, utan såsen i påsen, som gör poängen i sängen"


Så sant så...


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 17 februari 2009 18:01

Jag har tänkt och tänkt och tänkt.... Och tänkt igen, men jag kommer fan inte på några sanningar om mig själv, Emelie!

Eller så är det som så att jag har många saker jag skulle kunna skriva, men inget som jag vill lägga skriva in här ;) Jag har allt för mycket som jag absolut INTE ska avslöja.


Har kommit hem från jobbet, har nyss gjort upp eld och ska snart ner igen för att lägga på lite pinnar. Börjar ju tryta på ved nu så vi får väl se om man kanske fryser ihjäl framöver, eftersom vi bara har ved att få värme från... Men men, det är inte mitt problem att tänka på!


Vad händer ikväll då? Jo de här:


1. Lägga på mer ved i pannan

2. Laga mat

3. One Tree Hill - datorn

4. Spela GH4

5. Mästarnas Mästare - 20.00 SVT1

6. House - 21.00 TV4

7. Tila Tequila - 22.10 MTV

8. Sova


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 17 februari 2009 13:19

Bild 1: Här är vi på Bäckvallarna, väldigt fint väder på lördagen. Varmt och skönt. Fast egentligen är ju skotrarna med i varje bild men jag kan lika gärna berätta vart dom är tagna i alla fall ;)


Bild 2: Här stannade vi en halvtimme i solen intill Bohlins stuga.


Bild 3: Jocke och Marcus


Bild 4: Den här bilden hör ju inte riktigt till ovan bilder men det är faktiskt Lämppa som tagit den fina bilden på hennes födelsedagjobbsblommor ;)


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 17 februari 2009 13:03

...tills man sitter i Globen! Längtar!


Har även fått mina ledigheter framöver beviljade ;)

Både för resan till Ljungdalen med skoteråkning och Finlandskryssningen vecka 19. Ska bli sååå skönt.


4 timmar kvar av arbetsdagen, drygt som fan. Fast det ringer ju inte lika mycket nu som det har gjort tidigare, eller ja, senaste halvåret typ!


Ska ladda in lite bilder från helgen nu.


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 14 februari 2009 21:00

Herre gud, säger jag bara... Nä, jag säger en sak till: LÄGG NER SKITEN FÖRIHELVETE!!!


De va va jag ville säga


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 13 februari 2009 13:25

Snorungen vill HEM!


Over & Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards