Alla inlägg under juli 2009

Av Miss Smirnoff - 26 juli 2009 14:58

Var som sagt chaufför både fredag och lördag till en väldigt trevlig samling på 3 karlar. En utav dom fick i sig lite väl många förfriskningar under helgen. Skjutsade till Älvros, Byvallen och kors och tvärs genom Sveg/Myrgränd. Till Byvallen hade jag med mig ovan 3 karlar, men hem hade jag 6 (tror det blev det) pers hem. Så kan det gå minsann. Så jag kom hem vid 2-tiden i natt, käkade, satte mig så klart framför datorn (Facebook) och blev ju sittandes där tills jag såg att klockan redan börjat närma sig 05.00 (alltså i morse).

Jag bestämde mig för att försöka sova någon timme, innan jag skulle upp och köra hem till mama och papa, så jag ställde larmet på 09.00

La mig i soffan med täcket och kudden. Vred och vände mig... Hostade... Snorade... Hostade... Snorade... Vred och vände mig........

När klockan slagit 05.20 gav jag upp. Flög upp ur soffan arg som ett bi för att jag blivit förkyld igen och började rota ihop allt jag skulle ha med mig och gick ner med all packning till bilen. En väska kläder (mest arbetskläder), hygienartiklar, Twilight-böckerna som mamma ska låna, ett par tjockare skor för vedbacken och sist men absolut inte minst: DATORN!

Så när klockan slagit 05.45 drog jag iväg från parkeringen. Trött som en gris blev jag redan efter sisådär 5 mil men jag körde non-stop tills jag var framme på gården hos mamma.

Jag stängde av bilen och alarmet började tjuta i min mobil! Klockan hade slagit 09.00 När jag steg ur bilen står både mamma och Lars-Åke och glor som några fågelholkar och Lars-Åke frågar: Vem faaan har skrämt iväg dig den här tiden!!??

Mamma: Hon har säkert inte lagt sig än...

Jag skrattar och mamma förstår att hon hade rätt.

Fick frukost, havregrynsgröt, kokt ägg, rökt öring och God Morgon-juice. Mums!

När jag fått lite mat i kistan drar jag därifrån för att åka till pappa. När jag kommer hit är alla hans bilar hemma, jag går in och jag hör inte ett pip. Va fan, tänkte jag. Undrar vart dom är då, klockan är ju faktiskt kvart i 11. Går upp på övervåningen där dom har sitt sovrum och tro inte på fan att dom ligger och gök... SOVER!??


Över till det jag egentligen skulle blogga om: bilden nedan! Detta är pappas alkoholinköp på Mallis under 1 (EN) vecka!


Over & Out


OBS! Notera även att pappa inte dricker sprit! Bara öl. Ser ni någon öl? Nä! Trodde inte det. Enjoy Sandra! Man tackar!






Av Miss Smirnoff - 19 juli 2009 04:51

4. The Pursuit Of Vikings

The warming sun returns again
And melts away the snow
The sea is freed from icy chains
Winter is letting go

Standing on the ocean side
We can hear the waves
Calling us out with tide
To sail into our fate

Oden! Guide our ships
Our axes, spears and swords
Guide us through storms that whip
And in brutal war

Our ships await us by the shore
Time has come to leave
Our country, family and homes
For riches in the east

Some of us won't return
But that won't bring us down
Our fate is written in the web
Woven by the Norns

A ram is sacrificed
Across the longship's bow
And as we set our sails
A strong breeze starts to blow

It carries us out to sea
With hope of fame and pride
And glorious all will be
That with sword in hand will die

Oden! Guide our ships
Our Axes, spears and swords
Guide us through storms that whip
And in brutal war

Oden! Guide our ships
Our axes, spears and swords
Guide us through storms that whip
And in brutal war


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 19 juli 2009 03:44

Igår var man chaufför åt Elin, Lars och Reballa-Marie till Häddal! Första timmarna på semestern firades alltså med att vara chaufför. Hmm, inte likt mig inte! Men men, hemresan var det bara Elin och Rebella-Marie, eftersom Lars hade sovplats i den väldigt överfulla husvagnen på campingen!


Idag däremot var man inte chaufför. "Kakan" var privatedriver idag, så jag har fått i mig 7 cider, en öl och en Smirnoff Ice! Lämpligt må jag säga! Träffade på Cathizzz* på Yran oxå så det blev en trevlig suprise må jag säga. Marcus Fagervall uppträdde där och efter spelning såg vi han på området vis scenen:


Jag: Titta, där är Marcus Fagervall!!!

Cathizzz: *Tittade åt Marcus håll*

Marcus: *Hörde min mening och vände på klacken o gick åt ett helt annat håll än vårat*

Jag: Vi går dit. Han står ju ändå bara där med en massa småpupps!


Ja herre gud, vi gick dit och jag blev årets Marcus Fagervall-fotograf. Han posade tillsammans med Cathizzz och jag blev nöjd med korten. Vi gick därifrån för Cathizzz blev kissnödig. Medan hon gjorde sitt kom jag på att min lillasyster, Magda 7 år, tycker om honom (det gör hon inte, hon vet nog inte ens vem det är, men det var en bra ursäkt att gå tillbaka och be om hans autograf), och därför gick vi tillbaka och pratade med honom, men han hade ingen penna (han frågade till och med dom andra om han hade en bläckpenna, men nej). Så vi gick därifrån, till ett stånd i närheten som hade en penna, så vi gick tillbaka till Marcus och han frågade vart jag ville ha autografen. Jag sa att han kunde skriva den, lämpligt nog under min tatuering av syrran. Sagt o gjort! Jag har nu hans autograf på underarmen! (Han vet ju inte att min syster är utomlands med pappa för tillfället och att hon troligtvis aldrig kommer att se autografen som är tilldelad henne. Men för säkerhets skull så lägger jag upp bilden här nedan!


Cathizzz: http://cathizzz.bloggagratis.se/

Over & Out

Av Miss Smirnoff - 6 juli 2009 20:00

Ja så var den över igen! Det blir ett kort inlägg denna gång, har inte riktigt tid med det här men måste bara få säga att jag har haft såååå kul i helgen! Man brukar ju säga att "det var så länge sen jag haft så kul" men det kan inte jag skriva eftersom jag har kul i stort sett varje dag, både på och utanför Sykes väggar! Mestadels är det för att jag har så underbara vänner. Skulle inte kunna leva utan er! Love you all!


Over & Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards