Alla inlägg under augusti 2010

Av Miss Smirnoff - 29 augusti 2010 03:23

Hemma efter avslutning på Storön. Var kallt så inni helvete kan jag lova. Men det var kul. Många man träffade som man inte sett på ett tag. Fast sällskapet man kom dit med pös ju ganska snabbt. Orutin!!!!


Nu är det enbart sängen som återstår.


Längtar redan till min och grannens bakfyllemat imorn :)


Ja nu hörde jag sängen ropa så vi höres!

Av Miss Smirnoff - 27 augusti 2010 10:50

Nee, verkligen inte. Det är fredag idag. Min semester är slut. Upp och jobba på måndag. Bläää!


Men men, jag får nöja mig med att brudarna kommer ikväll. Dom behöver ju ingen närmare presentation eftersom ni alla vet att det självklart är: Jennifer, Marie och Elin. KK har ju tyvärr åkt tillbaka till Gävle men man kan inte få allt här i världen. Märk mina ord...


Detta står idag på schemat:


Dammsuga

Gå ut med sopor och lite annat skräp

Vika tvätt

Duscha

Fixa till sig


Inte så värst mycket att oroa sig över det där inte. Brudarna kommer mellan 18-19 så.


Knuten ikväll och avslutning på Storön imorgon. Får se vad det blir med den saken...

Av Miss Smirnoff - 25 augusti 2010 17:08

Ja min axel verkar inte bli bättre. Eller axel och axel egentligen... Nyckelbenet är det väl som smärtan sitter i tror jag. Känns så iaf. För att jag inte ska ha ont så måste jag spänna axeln, lixom hålla den uppe så nära nacken/halsen som möjligt. Då känns det inte lika mycket. Men så fort jag försöker slappna av i axeln och släppa ner den så gör det så jävla ont. Jag kollade mig i spegeln idag när jag gick förbi den och jag ser fan sne ut. Jaja, får hoppas det blir bättre men jag tycker det borde ha blivit det nu. Var ju hela 3 dagar sedan jag lyfte en pensel sist.


Idag har jag varit på ICA med fröken Bergström. Missed you so much honey!

Idag är det onsadag. ONSDAG! Jag börjar jobba om 5 dagar! Vad är det här? Kan ju säga det att det första jag tänker göra är att gå in till Mathias och höra om det är möjligt att ta ut de resterande 10 semesterdagarna i sträck under oktober månad. Lär ju inte gå men 1 vecka vill jag iaf ha, det är då ett som är säkert. Aldrig mer bara 2 sammanhängande semesterveckor. Fy bövulen säger jag bara.


Spelas på Spotify just nu: Rihanna – Te Amo


Skitväder förresten... Bar ju hur fint som helst i måndags. Varför inte fortsätta så resten av den här veckan? Nee, det kommer vara sånt här pissväder nu torsdag, fredag, lördag och söndag. Måndag morgon kl 08.00 kommer det vara 25 grader varmt och en strålande sol och inte ett moln på himlen. Suck. 


Men jag är inte bitter. Njuter för fullt av mina sista dagar. Njuter av att bara kunna göra precis vad jag vill. Inga måsten. Inga borden. Bara vara. Härligt.


Kollade en sväng på ams idag också. Bara skit där med. Här nedan har ni ett exempel:


Kultursamordnare

Härjedalens kommun Barn, utbildning och fritidsförvaltningen

Publicerad: 2010-08-24, Annons-ID: 5353619

Härjedalen (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2010-09-19


ARBETSUPPGIFTER


Din huvudsakliga uppgift som kultursamordnare blir att, utifrån analys och nytänkande, se nya möjligheter och utforma en plan för hur kulturverksamheten ska komma till uttryck i kommunen.
Med utgångspunkt från Kulturrådets nya riktlinjer ska du även medverka till att utarbeta en regional kulturplan. Vidare ingår visst ansvar för kulturverksamheten.
Vi tror att du som söker är visionär med kunskap om och ett genuint intresse för kulturfrågor. Du ska se möjligheter till samarbete med näringsliv, besöksnäring, föreningar, skola m.fl


Arbetet sker också i nära samverkan med politiker och tjänstemän i kommunen.
Som kultursamordnare är du/har du:
- kreativ
- handlingskraftig
- kommunikativ
- flexibel
- god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift


Jaa, ser ju inte så dumt ut när man snabbt skummar igenom det... Men läs vilka kvalifikationer man ska ha för att ens ansöka om jobbet:


KVALIFIKATIONER


Högskoleutbildning med inriktning mot bibliotek, kultur och informationsvetenskap.


Asså, hallå?Är inte det där lite väl för ett sånt där jobb? Eller? Kanske bara jag som tycker det...


Äh, skit i det. Ams borde lägga ner helt. Hur många har dom hjälpt att få ett jobb? Dom som verkligen vill ha ett jobb, hittar ett jobb. På egen hand. Ams kan ju bara gå och gräva ner sig någonstans tycker då jag.


Nog tjatat.


Ska kolla hur det går för mina Stephen King-nedladdningar. Han har tillomed fått en helt egen mapp. Love him.


Tja rå!


Av Miss Smirnoff - 23 augusti 2010 15:05

Nu har jag diskat all äckeldisk som jag lämnat hemma innan jag for bort. Jag har packat upp allt jag fick med mig hem. Jag har bäddat rent i sängen med helt nya sängkläder. Jag har tvättat alla skitiga sängkläder och hängt det och håller nu på med en andra tvättmaskin.Jag har dammsugit och dammtorkat vardagsrummet. Har tagit fram kötfärs och ska laga mat och göra matlådaor till nästa vecka.

Allt detta på min SEMESTER!!! Och måste ju bara påmina er om att jag klev upp 08.06 På min SEMESTER!!!!

Oh my god... I'm turning into Jennifer Bergström! Hjälp mig att bli normal igen, snälla.

Av Miss Smirnoff - 23 augusti 2010 10:45

I'm back!


Jag har haft en veckas "semester" och är nu inne på min andra och sista innan man börjar jobba igen. Jag känner verkligen inte att jag haft någon över huvud taget eftersom jag jobbat från måndag till igår. Har varit hos pappa hela förra veckan, hela 9 dagar. Satt och tänkte lite på det och kom fram till att det är den längsta tiden jag varit hemifrån sedan jag flyttade till Sveg. Jag har haft en hemsk hemlängtan kan jag säga. Grymt.

Men nu äntligen är jag hemma. om hem i natt vid 00.30 ca.


Snacka om NERVAN i natt när jag körde hem. Det var så här:

Strax efter Rätan kom jag ikapp två lastbilar med en massa karuseller på släp. När jag kört om den första kom det en personbil efter som också körde om och la sig bakom mig. När jag väl kom förbi den sista lastbilen, körde även den andra bilen om och la sig åter bakom mig. Jag var riktigt jäkla aptrött så jag tänkte att jag drar på sista biten så jag kommer hem någon gång. La mig på 140 knyck på 80-väg hela vägen till Överhogdal. Bilen bakom drog på även den och låg bakom mig hela vägen. När jag kom fram till den långa raksträckan i Överhogdal så blinkar bilen bakom, men det var inte någon "Jag ska köra om-blink" utan en ganska lång. Sedan drar bilen om mig och vad är det för någon som drar om, om inte en SNUTBIL!

Han lägger sig en bit framför mig och börjar bromsa lite lätt. Jag hann se mitt körkort få vingar och flyga sin väg och många andra tankar för den delen, innan polisbilen drar på och jag ser han inte mer.

Tar det där som en varning om att jag ska ta det lite lugnt hädanefter. Jag kan ju säga det att farthållaren blev satt på stadiga 90 resten av vägen...


I natt var första natten som jag inte behövde ställa alarmet. Vaknade 08.06 och var hur pigg som helst. Det var fint väder, soligt och varmt så jag klev upp. Åt frukost och packade upp lite och fixade datorn på plats.


09.20 åkte jag på jobbet och lämnade Tips-pengarna till Olle som jag var skyldig sedan 2 veckor tillbaka. Blev ju så klart kvar där en timme och surrade på med alla. Sedan åkte jag en sväng på Stat och handlade lite smör och mjölk så man hade lite mer frukost till veckan. Kylskåpet ekade ganska tomt i morse kan jag säga.


Tog in all post idag (ja förutom all jävla skitreklam då förstås). Hade 7 brev.... 7 räkningar. Tack.


Vad resten av dagen har att bjuda på vet jag inte än. Men det ska nog bli en promenad iaf i det sköna vädret.

Sedan blir det nog en pling till fröken Bergström också för kommande tältresning.


See you later alligator.


PS. Jag mår riktigt, riktigt bra nu. Gjorde mig gott att få komma ifrån Sveg lite, men som sagt: Borta bra men hemma bäst. DS




Av Miss Smirnoff - 9 augusti 2010 14:18

Ger upp detta tills jag fått lite perspektiv på livet.


Bajbaj.

Av Miss Smirnoff - 6 augusti 2010 19:12

Äntligen fredag! Tänk att fredagar kan vara så efterlängtade. Ikväll blir det hellugnt. Laddar upp för morgondagen som kommer bli skitrolig. Är ju bjuden på middag i Riverrose City (i mitt gamla bohag till och med), alltså hem till K to the K.

Jennifer kommer och hämtar upp mig på eftermiddagen så åker vi hem till henne för att färga mitt hår som igår fick sig en klippning. Blev jävligt nöjd faktiskt. Och jag har fått ganska många komplimanger idag på jobbet, tro det eller ej.

Så jag täånkte att när jag ändå klippt mig så kan jag ju lika väl färga det igen också. Blir dessvärre inte svart denna gång. Vi får se hur det blir men jag tror det kan bli bra. Sen har man ju världens bästa hårfärgare också så det kan ju bara inte gå fel   


Jag fick mig både en bra och en dålig överraskning idag när jag kom hem från jobbet. Den bra var att jag hade fått mitt Wii-spel i brevlådan. Den dåliga var att mitt kära husdjur tuggat i sig sensor-kabeln till konsollen. Mindre bra där alltså. Så något Wiiande blev det inte ikväll. Får se om jag drar iväg på Salab imorgon för att se om de har någon inne men då lär den kosta multum. Blir väl att beställa även den från CDON då. Surt värre faktiskt.


Riktigt skitväder har det blivit ute också. Har varit jätevarmt hela dagen medans man suttit inne på jobbet men så fort man kom hem så började det regna. Just perfect!

Allt verkar gå åt skogen idag. Hoppas den här dagen går över fort så jag får lördag snart. Färgning, middag och mina girls! Laaaavly!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards