Alla inlägg under december 2009

...

Av Miss Smirnoff - 25 december 2009 14:56

Last Christmas, I gave you my heart
But the very next day, You gave it away
This year, to save me from tears
I'll give it to someone special

Av Miss Smirnoff - 25 december 2009 14:01

Ja, jag vet att det är den 25:e idag. Men Tomten kommer alltid till oss den 25:e. Det har som blivit lite av en tradition tack vare lillasyster. Hon kommer ju alltid till pappa på juldagen så det är därför Tomten får jobba en dag extra. Men det gör han så gärna så.


Nu sitter man hos pappa i köket och kollar på när Lena lagar mat :) Jag har faktiskt också hjälpt till. Jag har hämtat räkor i frysen och rört om i köttfärsen hehe. Duktig jag. Blir langos idag, riktig julmat. Not. Men vi brukar inte äta så mycket jul mat till middagar och så utan det blir mer till frukost. Imorgon blir det nog älgfilé med hasselbackspotatis, murkelstuvning och beasås. Ja tack. Kan ju inte bli bättre mat än det och langos.


Bränt mig har jag också hunnit med i julhelgen. Jag har en 80-årings skinn på hela underarmen. Den är totalkvaddad. Nu överdrev jag inte nå mycket alls.


Ikväll blir det nog att dricka lite Salmiakki. Mmm. Skickade ett mms till en viss person igår på dessa 3 underbara flaskor som pappa kom hem med. Synd att personen i fråga inte får någon. Så kan det gå. Är huvudet dumt får levern lida, eller hur var det?


Nu sitter man och lyssnar på Lasse Stefanz på Spotify. Spegel, spegel går just för tillfället. Enda dansbandet jag lyssnar på. Ja förutom en viss Djingis Khan med Vikingarna dårå :)


Jag förmedlade årets bästa julklapp till min arbetskollega igår också. Det tyckte jag var jättekul. Tack för ytterliggare en trevlig sms-stund igår.


Ikväll blir det att bada i tunnan och dricka lite pilsner. Sämre kan man ha det.

Av Miss Smirnoff - 23 december 2009 23:11

Dagen började med att jag som vanligt, kollade tempen ute med hjälp av min väderwidget på telefonen. Mmm, -17 grader, jo jag tackar jag. Klär på mig, går ut och känner, näe va...? 17 grader borde kännas mildare än så här. När man kom på jobbet fick man reda på att det var -25 grader. Tack.

Jobbade. Lunchade. Jobbade lite till. Får en sisådär en halv liter vatten i nacken och i håret. Vart rinner vatten? Jo till min kännedom så går det neråt. Tack.

Klär på mig för att gå hem från jobbet. Blöt. Fortfarande -25. Skönt.


Kommer hem och packar alla saker och ut med dom i bilen. Som inte startar så klart. Ringer Lämppa så hon kommer efter jobbet och ger mig lite starthjälp. Den startar hur lätt som helst. Hade ju allt packat och klart så jag åker runt en sväng på Sveg för att vara säker på att bilen startar igen sedan, eftersom jag måste in på Statoil och tanka. Ställer mig vid pumpen, stänger av bilen, öppnar luckan och öppnar... Nä, det gjorde jag inte. Tanklocket hade fryst ihop. Tack.

Sätter mig i bilen för att åka från pumparna för att sedan gå in på Statoil och få en påse med hetvatten för att värma upp tanklocket. Bilen startar inte. Tack. Ringer Fahlan. Som har druckit så han kan inte köra. Ringer Linkan. Som så klart har druckit (onödigt samtal egentligen) så han kan inte köra bil. Ringer Anki som var 1 sekund ifrån att ta sig en whisky så hon ställer ifrån sig den och kommer på Statoil på 2 röda. Jag grejar med kablarna, den startar hur lätt som helst även denna gång. Vi går in och får oss lite hetvatten i påse (gratis btw). Går ut och värmer upp tanklocket. Tanklocket öppnas med lite våld efter ett tag. Jag vågar inte stänga av bilen så jag tankar medans bilen står och går.

Jag kunde kommit iväg från Sveg kl 18.30 men kom iväg 20.00 Tack. Verkligen!


Men nu är jag hemma i alla fall. I ett vardagsrum med 16 grader. Tack. Gjorde upp en eld så nu är det... 18 grader. Mmm.

Pappa kommer hem från kryssningen imorgon eftermiddag någon gång så då borde det väl ändå vara lite varmare här.


Ja där hade ni min start på julhelgen. Toppa den ni.

Av Miss Smirnoff - 21 december 2009 17:07

 


Enough said! 

Av Miss Smirnoff - 19 december 2009 17:54

"Hörru du, din packade mus! Kom hit så ska du få dig en omgång!"


Citat: "Okänd"




Den låt som jag just för tillfället lyssnar på, lyssnar sönder i stort sett, är Hero Of War med Rise Against.


That's it! I'm out! Pallar inte med det här längre. Undrar om man ska prata med Mathias på måndag?

Av Miss Smirnoff - 10 december 2009 20:15

Ja herre gud vad tiden flyger iväg. Jag vet att jag är tjatig men den gör ju verkligen det. Tyckte det nyss var måndag morgon och klockan ringde alldeles för tidigt för min smak även fast den ringde halv 8.

2 veckor till jul och lite ledighet. Känns faktiskt lite konstigt att inte ha varit ledig sedan semestern, jag som verkar ha haft dille på alla dessa gula ledighetsansökningar :)

Fast någon gång i feb - mars så ska jag vara långledig, det har jag besämt. Då ska man hem och köra pärlan med familjen det är ett som är säkert. Sedan ringde ju papsen och undra om jag ville följa med på en finlandskryssning i april och det kan man ju inte tacka nej till direkt. Så då blir det ju några dagar där också. Sedan är det ju nästan dags för nästa semester, hehe.

Bra att ha något at längta efter, man lixom har några milstolpar uppsatta, då går tiden mycket fortare tycker jag.


Imorgon kväll är det julbord med jobbet och efter det ska vi ha en girlsnight. 4 goa och glada tjejer som dansar dansmatta, det kan ju inte gå fel, eller hur tjejer? :)


Har beställt lillasysters julklapp nu ikväll. Hon blir nog glad. Hoppas jag i alla fall. Inte så svårt att få henne glad i och för sig så det ska nog inte vara några som helst problem.


Gud vad jag inte skulle klara mig utan musik alltså. Dessa låter går på repeat hemma hos mig för tillfället:


The Garden's Tale - Volbeat

Breath - Breaking Benjamin

Kräkas - Lillasyster

Cold (But I'm still here) - Evans Blue


Gotta love music!


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 3 december 2009 18:19

Som rubriken skvallrar om så är jag verkligen speedad! Har varit det i några dagar nu. Allt är verkligen på topp och jag mår så jävla bra just nu. Knappt så det kan bli bättre... Knappt iaf.

Har nyss kommit hem från jobbet och ska laga mat, sedan blir det filmkväll igen. Hoppas jag inte somnar igen för jag känner på mig att det kommer bli ett straff om det händer ikväll :) Men han har ju såå skön fåtölj.


Kallt som attan har det blivit. Har i stort sett gått från plusgrader och regn till smällkallt och 20 minusgrader på 48 timmar. Växthuseffekten.nu eller vadå?

Var chaufför i helgen, ovanligt? Not. Blev att skjutsa gänget till Duvberg på inflyttningsfest, sen blev det en runda till Husky, Vemdalen. Ett jävla snöoväder var det men väglaget var på min sida. Kom hem runt halv 5-snåret på söndag morgon så jag däckade relativt snabbt i soffan kan jag lova eftersom jag jobbat 4 timmar den dagen oxå.


Imorgon är det fredag.. Igen. Hejohå, vad tiden går fort. Redan december och man ska snart lära sig att skriva 2010. Det lär väl ta ungefär ett år att lära sig det, precis lagomt till att lära in ännu ett nytt årtal. Jaja, nu ska vi inte gå händelserna i förväg men fort går det. Inte alltid bra i vissa sammanhang, hehe.


Nä, nu ska jag kolla så ugnen blivit varm nog. Hungrig.


Over & Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards