Alla inlägg under januari 2008

Av Miss Smirnoff - 29 januari 2008 17:27

Var ju ett tag sedan jag bloggade nu, märkte jag...

Men men, lovar att jag ska bli bättre på detta!


Vad har hänt i helgen då?? Jo, fick ju biljetter till Sthlm och Intiman för att kolla på föreställningen Allt För Byn i julklapp av pappsen.

Åkte dit i fredags med Johan, brorsan och Lina (brorsans flickvän). Gick ut och åt nästan direkt efter att vi anlände till Stora Staden... Hehe, gott med mat, eller hur?

Vandrade runt sisådär en timme innan man återgick till hotellet Rica på Slöjdgatan, mitt i smeten. Tog cirkus 2 minuter att gå till Drottninggatan och alla juvliga affärer.

Lördag morgon var det en härlig hotellfrukost, gick sedan ut på stan och shoppade kläder och annat smått och gott. Åt lunch på Pizza Hut! Gött!


Var meningen att vi skulle äta middag innan vi for till Intiman, och vi skulle äta kinamat. Men var ute på stan så pass länge att lunchen blev lite fördröjd så det var ingen som var speciellt sugen innan föreställningen, förutom jag då.

Föreställningen, by the way, var suverän!! 10 Hammarstrands-pojkar som uppträdde på scen i 3 timmar. Vilken show! Ni som läser detta måste se denna show, kommer till Östersund någon gång på våren/försommaren.

Har inget annat att säga än att det var helt fantastico!

Många roliga skratt må jag säga.


I alla fall, efter föreställningen skulle vi ju gå och äta Kinamat... Mmm, eller hur, då hade dom hunnit stängt med en halvtimme!! Tror ni att Sandra blev glad????? Not!! Blev så sur att jag tänkte gå in på hotellrummet och lägga mig och allmänt sura hela kvällen, men brorsan drog med mig på Donken sisådär 23.00 på kvällen. Beställde lite Chicken McNuggets....

Fattar inte varför mina arbetskollegor pratar om det så himla mycke... Är väl inte så farligt att äta 35 bitar?? Eller?? Ja ja, så var det i alla fall...


Hemresa igen på söndagsmorgon. Var en väldigt rolig tripp faktiskt...


Nä, nu ska jag ta och förbereda mig för att åka hem. Ska ju till Johans farmor och äta smörgåstårta. Pantertanten fyller ju 90 bast! Och lika pigg som när hon var ung...


Over and Out

Av Miss Smirnoff - 21 januari 2008 13:58

Fick reda på nu att jag tydligen hade dålig smak...? Bara för att jag inte tyckte om Jennifer's drömkalender 2008.

Inte bara därför heller, jag råkade nämna att jag skulle hellre ta Rolf Lassgård än Christer Henriksson. Vem skulle INTE ta Rolf???


Känner på mig att det kanske kommer att bli prat om det där så jag skriver inte mer än så...


Här ska ni få läsa en fin låttext som Gaspode har skrivit:


Köttsjön dance barn remix


Så alla skotrar jag vill åka, branog

Snubbar diggar ni det ni ser, branog

Så alla gasreglage, skrik blir fler och fler, branog

Vill ni ha mer? Vill ni ha mer? Vill ni ha mer?

Jag fick vevaxeln i bogen, branog

Ska vi skövla hela skogen, branog

Så om alla vill åka mer, skrik, branog

Ey branog, branog


Very good, ey?? ;)

Detta lär ni läsa om i Weekly, fråga mig inte varför... Undrar hur många gånger jag varit med där?? Ett antal i alla fall.Nä, nu ska jag fortsätta med mina boxar.


Citat av Lars-" Du ser ju ut som ett sånt där blockmongo"!


Öhmm, tack....????


Over and Out

Av Miss Smirnoff - 17 januari 2008 14:11

Jag och Jennifer fick en "major" skrattattack.... igen! :)

AV-folket blev lite oroliga där ett tag men dom är nog vana vid det här laget.


Annars då? Har väl inte hänt så mycket, mer än att jag inte kan för mitt liv begripa HUR man kan bränna fast vattenmakaroner i kastrullen!

Det lyckades Johan med i alla fall. Fråga mig inte hur men...


Förresten så tror jag att en viss Herr på VOC-avdelningen utsöndrat väl mycket testosteron idag. Hans "Vasalopp" var lite "too much" för mig faktiskt.


Nä, nu ska jag gå och tjattra lite med Anita.


Over and Out

Av Miss Smirnoff - 14 januari 2008 14:10

...kan ju bara sluta på ett sätt ;)

Nä, det har varit så jävla roligt!

Jag, Johan och Mickan åkte till stugan på fredag kväll efter jobbet, kom dit vid 19.30 Hann inte mer än plocka in och få upp lite värme så var det inte mindre än 12 pers där. Men bara roligt folk som tur är... Hmm, ja förutom en då, men det behöver vi inte ta upp här.

Folket for ju i och för sig hem i hyfsad tid, runt 01.00 ungefär. Spelade lite kort och sedan la vi oss, för att vakna upp till ett mindre kaos med 742 burkar och flaskor liggandes över hela stugan. Jag hade legat och gnussat fötterna mot Mickans vinflaska hela natten, plus att jag tyckte jag låg på något som prasslade... En systempåse. Tv-antennen låg på golvet bland mycket annat som inte skulle ligga där.

Plockade undan och åt frukost, precis innan vi skulle klä på oss och åka en sväng så kom Erik. Vi for allihop mot Björnåsen, och väl där så kom ytterliggare 6 pers. Däribland Dan, som skulle följa med oss vidare från Björnåsen. Efter några mil så sa det PANG och hans skoter stannade. Drivaxeln till remmen hade krackulerat. Fick ringa efter bogseringshjälp, stog och väntade i sisådär 2,5 timme, började mörkna och snöa. Kul! Svärfar kom efter många om och men med en kälke, lyfte upp åbäket på den och surra fast den. Efter 200 m tippade kälken, vickade upp den igen och efter 100 m tippade kälken och så höll vi på i några kilometer, sedan kom inte skotern upp för en backe eftersom kälken i sig vägde typ 300 kilo eller nåt. Lämnade skotern vid en oplogad skogsbilväg och åkte hem och fick oss lite att äta, klockan var ju bara 19.00 när vi kom tillbaka.

Väl inne i stugan satt inte mindre än Maggan och Jocke där och väntade på oss. Hade suttit där i ca 2 timmar och väntat.

Åt middag och åkte sedan till stugan där "jaktfolket", som kom och hälsade på oss, bodde. Och där vart det bra många goda skratt, tack vare våran lilla Maggan ;)

Åkte sedan hem vid 01.00, spelade lite kort och gick sedan och la oss.

Söndag morgon åkte vi allihopa för att bogsera hem Dans skoter med rep istället för kälke. Gick mycket bättre. Johan satt och styrde den trasiga skotern och Dan körde Johans skoter, med Mickan bakom. Leden svängde av från skogsbilvägen ner i diket och upp igen. Där tippade Dan, och Mickan for som en vante ner i snön och där låg hon några minuter innan hon kravlade sig upp på skotern igen.

Ja där har ni i stort sett min och Mickans helg...


Joo, måste ju bara berätta om Jockes tå!

Han och Johan kivades lite och Jocke slog i tån i mitt stolsben. Jocke skrek som en stucken gris. Trodde han hade brutit den. Tog av sig strumpan lite senare den kvällen och den var alldeles blå/lila...

Såg inte trevligt ut! Men kul som fan var det.


Så idag var man lite skråvlig i halsen, men men, det är smällar man får ta.


Over and Out

Av Miss Smirnoff - 11 januari 2008 15:29

Ja då har man fått sig en hylla i mitt bås. Var ju egentligen bara ett skämt av Lars, men den fick vackert sitta kvar. Har lagt upp blommorna och lite annat smått och gått där.


Citat Olle: Hur många gånger ska du slå skallen i den där då??


Hrmm, jag det får väl tiden utvisa, men när det händer så lär det höras skulle jag tro.


Ska till Bäckvallen med Johan och Mickan ikväll, ska vara där över helgen. Ska bli skitkul. Ska ut på en skotersväng men förhoppningsvis Jennifer, Jocke och Erik i morgon. Hoppas det blir lika kanonväder i morgon som det har varit idag. Hoppas det blir uppehåll bara.


Så har man blivit nämnd i Weekly denna vecka också... Igen.... 

Skulle fråga Jennifer om hon såg Kalla som vann Tour The Ski.

Och precis inna  det så hade vi pratat hockey så det blev Hockey Tour Ski...


Nä, nu måste jag sluta, såg att det låg nästan 40 stycken boxerservicear i 117-kön.


Over and Out 

Av Miss Smirnoff - 8 januari 2008 12:11

Jennifer "Pingvinen" Bergström!

Världens sötaste pingvin. Haha, hon är allt bra kul denna lilla dam!

Vet inte varför jag skriver för jag har inget att säga egentligen!

Så det lär bli ett kort inlägg den här gången!


Ööööööööhhhhhhhh, nu vart det bloggtorka igen!!


Jo har en liten historia här som tål att tänkas på:


Det finns två saker i livet att oroa sig över:

Om du är frisk eller sjuk. Om du är frisk har du inget att oroa dig för, men om du är sjuk finns det två saker som kan bekymra dig:

Antingen blir du frisk eller så dör du. Om du blir frisk så har du inget att oroa dig för, men om du dör så har du två saker att fundera över:

Antingen kommer du till himlen eller så kommer du till helvetet. Om du kommer till himlen har du inget att oroa dig för, och om du kommer till helvetet kommer du ha så fullt upp med att morsa på dina bekanta och snacka med dina vänner så du har inte tid att oroa dig över någonting.

Så sluta oroa dig!!!


Roligast idag:

Jag (frågar Lars): Är det OS i år??

Lars: Nä, det är 2008...

Jag: Ja, i år??!!


Over and Out






Av Miss Smirnoff - 7 januari 2008 07:50

Fy fan, trodde det skulle bli lugnt och skönt, men märkte redan efter 6 timmar att jag var lej. Hur ska detta gå framöver?

Johan kommer ju inte hem förän på torsdag???

Och det är bara måndag. Hmm, får väl hitta på nåt. Igår märkte jag att jag hade suttit framför datorn från klockan 5 till klockan var 20 över 9...

Vad tiden bara rinner iväg när man har kul, eller hur var det?


Har bestämt att jag ska åka upp till stugan på fredag efter att jag slutat. Johan och jag ska bo där, Stig åker ju hem redan på torsdag eftersom han går på jouren.


Nä för tillfället får det bli en kort blogg, kanske kommer mer i eftermidda..?


Over and Out (for now) 

Av Miss Smirnoff - 3 januari 2008 17:18

Ja, då har man snart jobbat en vecka till då. Visserligen var denna arbetsvecka bara 3 dagar men ändå...

Har vart ute och kört skoter i nyårshelgen, går som en pärla igen. Har fortfarande ingen hastighetsmätare. Ragge's hade inte den lilla wire:n hemma för tillfället, men skulle få hem den tills imorn, så får väl se vad den går lös på.

Åkte runt åt Hoddal på lördan och villa bort oss lite. Leden till Älvros från Hoddal var okörd så vi hittade den inte riktigt på första försöket men hitta på den till slut. 2,5 mil till älvros och 1 av dom milen var krafledning.... Usch, tycker inte om dom lederna, vet inte varför men det är väl nåt från barndomen skulle jag tro ;)

Hmm, lät som om jag var typ 80 bast där i meningen men skit samma. Det kändes nästan som det på söndan, efter dom 10 mil det blev på skoter.


Nä, undra om man kanske ska gå en svenskakurs eller nåt....?

Tydligen så hade jag sagt till en kund att jag skulle skicka en anal till dennes adress. Men jag styrkar på att jag sa: MANUAL!

Men men... Kunden var ju utlänning ändå så... Haha


Emelie här bredvid försöker att sluta snusa. Mer behöver jag väl inte berätta om hennes humör...? Nä, skulle inte tro det.


Men snacka om att det är lugnt på jobbet. Trodde det skulle vara hektiskt dessa dagar efter jul och nyår men inte... Har haft 19 samtal idag än så länge och det är en halvtimme kvar av arbetsdagen. Skönt! Bara en dag kvar!


Men någon skoteråkning kommer det inte att bli i helgen tyvärr. Ska till Hamra på lördag och äta födelsedagsmidda. Johans farmor fyller 90 snart så vi ska fira henne lite grann. Och på söndag sticker Johan till stugan och ska jaga fågel hela nästa vecka. Så det är man alldeles solo. men det kanske blir lugnt och skönt då iaf ;)


Nä, nu ska jag ta och kolla lite på blocket.


Over and Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards