Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

I am always willing to learn, however I do not always like to be taught

Av Miss Smirnoff - 13 oktober 2010 16:57

En av människans äldsta behov är att ha någon som undrar var man är när man inte kommer hem på kvällen.

Margaret Meed

 

Ovan ordspråk läste jag idag och började tänka.

Om jag inte skulle komma hem på kvällen så är det ingen som undrar var jag är någonstans. (Visst, jag har ett husdjur som kanske blir hungrig efter ett tag och DÅ börja undra vart fan jag har tagit vägen. Skulle mat finnas i överflöd skulle han inte märka att jag var borta. Sedan kan han ju inte heller försöka få tag på mig genom att plocka upp sin mobiltelefon ur fickan och slå mitt telefonnummer direkt).


Visst har ni läst att endel av mina tidigare inlägg har innehållit information om hur bra jag har det nu, och hur bra jag mår som singel. Men nu får det vara nog. Jag vill ha någon att dela allt med, sorg och lycka och allt det där dravlet ni alla hört så många gånger.

Så är det, jag vill inte vara singel längre. Det har jag varit i ganska precis 1,5 år nu. Det är inte kul längre.

Men jag tror inte man ska "leta" efter det dock. Bara att jag har sagt det högt och bestämt mig för att singellivet har utforskats nog nu. Inte för att sambolivet inte utforskats, det är inte det jag menar.

Så här har jag känt ett tag nu men inte riktigt vågat erkänna det för mig själv för jag är en sådan person som på utsidan aldrig riktigt visar någon form av, deprission ska vi nog inte kalla det men, nedlåtenhet. Jag är "oftast" en väldigt glad och utåt person men jag känner att jag börjar tappa just det.


Kanske därför det blev som det blev i måndags, vem vet? Jag vara bara så less på att höra att alla andra runt omkring mig har det så bra och mysigt med sin "andra hälft". Till och med dom som gjort slut efter en lång, lång tid som sambos, helt plötsligt hittar en annana att dela sitt liv med. Hur gör ni egentligen? Vart hittar ni dom? Vad ska jag behöva göra för att du ska se mig? Jag fattar lixom inte...


Nä, jag vet inte vad jag ska göra men det är väl bara att ta sig samman och låta livet flyta på i vanlig ordning antar jag. Men en sak är säker och det är att äkta vänner är egentligen det enda som räknas. Vad skulle jag göra utan er? Jag har visserligen inte många äkta vänner men dom få jag har tänker jag aldrig släppa ifrån mig.


Jag tänker härmed sluta tänka på karlar, sluta låta dom styra mitt liv och börja leva livet som nedan citat, från och med nu.


If life is a waste of time, and time is a waste of life, then let's all get wasted together and have the time of our lives.

 

Visst lät det bra? Inte tänka på någon annan än mig själv. Det låter riktigt själviskt, jag vet, men så får det bli. Jag måste nog hitta mig själv först och bli säker i min egen kropp innan jag kan börja tänka i kommande banor.

Men nu är det sagt i alla fall. Jag trivs inte längre i singellivet PUNKT.

 
 
Emelie

Emelie

13 oktober 2010 21:27

Som jag sagt länge! Bra att du kommit till insikt :)

http://trytoreadmymind.blogspot.com

 
Ingen bild

Anita

18 oktober 2010 23:54

Jag trodde du levde livet med karlar. Jag trodde du tänkte just bara på dej själv. Jag trodde du var så säker å bla bla bla...
Mig lurar du inte, även om du bra gärna skulle vilja;) Å bara för att man har sambo, barn, å jycke så betyder det inte att man försvinner från jordens yta, så därför bestämmer jag att vi måste ses väldigt snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Smirnoff - 27 januari 2012 17:59

    Här är jaaag! Jag kan väl kanske medge att det varit lite bloggtorka ett tag. I sisådär 10 månader lite drygt. Men jag har bara inte orkat, inte konstigare än så. Ja vad har hänt dom här 10 månaderna då? Inte så där jättemycket faktiskt. Ta...

Av Miss Smirnoff - 17 mars 2011 17:41

Men det var väl ett himlans tjat på er tycker jag. Jag bloggar ju alltid jag      Nä, det var ett bra tag sen sist, hela 9 veckor och 3 dagar sedan. Typ nåt sånt iaf. Men jag är ju så busy nu för tiden vet ni så jag hinner inte med att blogga. ...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 20:04

Ja, jag fick till slut ledigt de 2 sista timmarna och nu sitter man på busstorget och väntar på nästa buss som ska ta mig hem. Kruxet är att den inte går förrän 22.10 och jag kom hit 19.20. Så det kommer bli en lång väntan kan jag lova. Jag förstå...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 11:31

Jag längtar tills denna helg är över och jag har bilen ståendes i garaget. Jag kommer va helt slut på måndag när jag ska upp och jobba klockan 7, var så säker. Sitter på jobbet nu och räknar minuterna tills jag får gå hem. Ska till födelsedagsbar...

Av Miss Smirnoff - 31 december 2010 17:27

Men jo. Så sjöng jag den låten för ca 2 månader sedan. Jag kom inte riktigt ihåg hur den gick. Så var det med det...   Nu sitter man och bloggar hemma hos Jennifer B och väntar på att förrätten ska ställas fram. Nedan är kvällen meny:   Förrä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards