Alla inlägg under mars 2009

Av Miss Smirnoff - 29 mars 2009 13:12

... jo, jag packar och står i så därför har det blivit väldigt lite updatation på senare tid. Men jag kommer tillbaka.


Är inne på min 5:e flyttlåda som jag fick låna så snällt av Klinkan. Tackar! Ska in på Härjegårdar på tisdag för att hämta nyckeln och ska redan då börja flytta in grejerna som jag orkar bära själv. Möblerna får flyttas in till helgen istället. Men men, det blir nog bra till slut.


Kollar på skidskytte nu, damernas masstart. Ser hyfsat ut för Jonsson, 3:a just nu. Hoppas...

Ska kolla klart på detta och sedan fortsätta packa.


Over & Out 

Av Miss Smirnoff - 19 mars 2009 14:55

Va trött som fan imorse när vi skulle kliva upp. Var meningen att vi skulle åka via 6-snåret men blev inte förän 7.

Åkte in på Stat i Sveg för jag var ju så klart hungrig, så det blev 2 kokta i baugette (eller hur det nu stavas).

När vi väl hade komme en bit så såg vi 8 stycken renar som stog mitt i vägen och blockerade så man inte kom förbi. Vi låg säkert bakom dom i 5 km. Körde vi närmare för att försöka komma förbi så kutade dom bara fortare och blev bara mer stressade. När vi saktade ner så dom skulle få lite försprång så saktade dom oxå ner och stannade sen.

Jaha... Fel och bara ställa sig på sidan eller i snödrivan och vänta tills vi hade åkt förbi??! Neeej då, vi kutar framför bilen så långt vi orkar. Sen ramlar vi ihop och döööör av utmattning.

Jaja, vi kom slutligen förbi när dom hoppade ut i snödrivan och fortsatte in i skogen.


Väl framme vid stugan i Ljungdalen var dom redan klädda och klara för att åka iväg på skoter en sväng. Matsäck och allt hade dom packat!

Vi packade ur bilen, klädde på oss och körde av skotrarna från släpvagnen och drog iväg.

1 minusgrad och strålande sol. Vi stannade på ett ställe som var hur fint som helst, världens uppförsbacke och snett, vint och krokigt. Bra ställe!

Vi grillade korv och körde skoter och solade.


Efter ett tag hittade brorsan ett ställe med en hängdriva längst upp vid en uppförsbacke. Där skulle ju pojkarna så klart åka uppför. Både Johan, brorsan och Hackvin fastnade.

Fast tjejerna kunde ju inte vara sämre, så vi körde oxå i hängdrivan och hoppade, men fastnade inte! ;)


Nu är vi nyss hemkommen till stugan igen och here I am now!


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 16 mars 2009 17:32

Verkar som om jag bara bloggar om vad som händer på helgerna...? Men det är ju då allt händer iofs, på veckorna jobbar man ju bara.


I fredags kom man hem vid 18.30, käkade middag och kollade på hockey. Ja hockey och hockey, B-serien alltså. Leksand fick stryk... Igen! ;)

Efter hockeyn drog vi iväg på skoter till Lövöja (?) och hälsade på i stugan. Där var det drag hos pojkarna. Blev några öl och en massa diskuterande. Så mycket att en viss Hjort nog hade mardrömmar om mitt återförsäljarsnack med Stener, haha.

Drog oss hemmåt vid 4-snåret på lördag morgon. Va hemma vid halv 5. Somnade och upp vid halv 9 och iväg på affärn för att köpa maggot, vidare till Mölingen för pimpeltävling.

Satt med Anita och grabbgänget! Jag fick fisk först, heeela 70 gram vägde den bjässen och för den fick man minsann pris. Jag och Gurra va dom enda som fick fisk i sällskapet tro jag.


Efter tävlingen åter till Lövöja (?) där man blev bjuden på kött, stekt potatis och bea. Smaskens sirri! Blev kvar där ett bra tag även denna kväll och fick många skratt och sjöng många bra låtar, tack vare Hjort och Eriksson. Riktigt grymma på gitarr må jag tillägga.

Blev ganska full där på kvällen så vi drog oss hem vid...????? Ja ingen jävla aning faktiskt, men nå mycke kunde inte klockan va tro jag... Hmm!

Jaja, skitsamma, full blev jag iaf!


Söndagen spenderades men illamående och huvudvärk hela fucking dagen! Nästan så jag kände mig bakis imorse när man skulle kliva upp och åka på jobbet! Kommer nog inte dricka Heineken igen på ett tag!


Ja det var väl min helg.


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 10 mars 2009 10:41

Man kanske ska skriva några rader om lördagens strapatser också... Blev ju några. Det började med på fredagen att Olle och Mange kom hem till mig en stund för lite småprat och dom skulle bo i Forsströms stuga i Andåsen och skulle åka till Holmvallen på lördagen. Fick en uppmaning av dom att vi skulle komma dit till 9 för att samåka dit för en kolbulle. Vi blev lite sena så vi va inte där förän vid halv 10. Knackade på och det va bara Mange uppe (han hade btw nyss klive upp), resterande låg däckade. Dom resterande va Olle, Jonas och Anton. När dom väl vaknade till visste dom ju knappt vart dom hade alla kläder och knappt vart dom själva va nånstans.

1,5 timme senare va alla klara o vi drog iväg upp mot Bäckis där vi gick in och sa hej till Stig, Elin o Helena som bodde där över helgen. Dom följde med eftersom dom skulle till Björnåsen.

På vägen dit körde Johan fast rejält så det tog lite drygt en timme att få upp fanskapet.

Vi stannade till vis Björnåsen o drog sedan vidare mot Holmvallen. Stannade även till vid Storåsen för passagerarna i pulkan va lite nödiga. O dom höll låda kan jag säga, ibland trodde man att de va nå fel på skotern för de lär så förjävligt men de va bara Jonas o Olle som sjöng i pulkan.

Väl i Holmvallen (efter ca 5 timmar) så va alla hyfsat hungriga o vi käkade kolbulle. Tog väl ett tag att få in dom skönsjungande pojkarna i pulkan igen men det gick det oxå...

Drog tillbaka till Björnåsen där vi träffade på Martin o Grinde. Drack lite kaffe o åkte vidare till Bäckis där det vankades mer kaffe. Blev där en timme kanske sen for vi vidare ner mot Andåsen igen.

Jag o Johan åkte hem för middag, hämtade lite grejer o åkte tillbaka upp till Andåsen.

Efter ett tag kom det mycket folk, tror jag räknade upp till 10 pers där ett tag. Trevligt värre faktiskt. Tror inte jag kan komma ihåg alla men det va jag, Johan, Olle, Jonas, Mange, Anton, Jocke, Byström o hans pojk, Marcus, Viktor, och Dögrävarn. Ja de va väl dom, 12 pers. Sen bar det av till Körn (eller hur de nu stavas) där systrarna Bohlin, några kompisar till dom, Sara, Nisse och Pernilla va.

Där blev vi ett tag, varmt som fan va de inne så Jocke fråga om jag ville följa me och köra en liten tur, så de gjorde vi, me råge, eftersom han körde fast min köra skoter o inte lite heller för den delen. Fick inte lös fanskapet så de blev till att åka med Jocke tillbaka, Mange, Olle o Viktor åkte dit o drog lös den, då körde Jocke fast med hans egen skoter iställe haha.

Efter den strapatsen va alla på väg hem så de blev hemfärd, stannade till i Andåsen igen o sa hej då till Mange som skulle tillbaka till stan dan efter.


Ja fy fan vilken helg de blev, men roligt va de, inget snack om saken!


Over & Out 

Av Miss Smirnoff - 10 mars 2009 10:14

Guuud va de kändes långt till helg nu alltså. Ringde nyss papsen och snacka om att han blev brydd när det väl va jag som ringde till han och inte tvärtom. "Jaha, va ha ru gjort nu rå?" Typ... ;)

Försökte bestämma helg när vi ska åka till Ramsele, kom fram till att det troligtvis blir sista helgen i mars som passar bäst. Det är ju snart. Kan ju inte vänta för länge heller, eftersom man inte vet hur länge snön ligger kvar. Man vill ju inte åka när sjöar och vattendrag börjat tina som det blev i fjol på vägen hem. Den gången trodde jag fan att man skulle drunkna, så mycket vatten de va på Lungsjön!


Hyfsat lugnt och skönt på jobbet idag. Har tage 3 samtal på 1,5 timme.


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 6 mars 2009 21:43

Så fort Johan fick i sig middan så stack han till grannen och lär bli där ett tag framöver kvällen skulle jag tro... Han har en tendens att bli det i alla fall.

Men men, jag får ju lite lugn och ro åtminstone. Har tänt en massa ljus och sitter bakåtlutad i soffan med datorn i knät och kollar på Snakes On A Plane. Har filmen hemma men de va inte så mycket annat att kolla på tyckte jag.


Blir nog Holmvallen för en kolbulle imorn, hoppas de blir fint väder bara. Skulle tydligen bli ett gäng som de hördes så de blir nog kul.


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 6 mars 2009 13:12

Har lunch klockan 12 egentligen men 20 i 12 tänkte jag att jag skulle ringa upp en callback. Sagt och gjort, pratade med kunden till 12.09 Sedan kommer Näs och säger att han har en assur kund på tråden som jag skulle ha ringt upp igår(?) efter lunch:


Lars: Ja han sa att du skulle ringt igår...

Jag: Ööö, jaha, inget jag hört i alla fall??

Lars: Han är assur!

Jag: Jaha ja, ja men jag får ringa han sen då för nu har jag lunch (hade inte loggat ut än däremot)

Lars: Jaaaha (och såg ut som en sorgsen hundvalp)

Jag: Nä, men koppla hit han du!


Tog kunden och där satt vi till 12.40 Så man va skapligt hungrig där ett tag. Men jag tyckte då inte kunden va sur, för skulle man säga "tack för hjälpen, sköt om dig, trevlig helg och ha det bra" om man va sur...? Nää, tror inte det va!


Jag: Det är säkert för att jag är tjej! ;)

Lars: Ja säääkert! Mot mig va han skitpissed!


Fick reda på sen att det va Lämppa som glömt säga till mig att kunden ville bli kontaktad igår. Fy på dig! ;)


Såå nu har jag i alla fall lunch i 20 minuter till innan man börjar med mail/callbacks igen. Hoppas den här eftermiddagen går snabbare än gårdagens, för den gick banne mig segt!


Ja vad händer i helgen då? Jo, enligt Johan ska vi bo på Bäckis. Nej tack, orka med det? Icke, jag tänker då inte bo där. Skoter kan man åka ändå (om det nu blir fins väder vill säga), utan att bo där.

Blir en sväng till Björnåsen som vanligt, för vid Styggtalln kan man ju inte vara en längre stund, där blåser man ju fan bort om man stannar till!

Så ikväll blir det lugnt hoppas jag, en öl eller två, framför datorn skulle jag tro. Skoter imorn och på söndag kanske, det beror helt på våran kära vädergud.

Sen får jag ju inte förstöra min nya rutin - den dagliga promenaden minsann. Mmm, nu måste man göra nåt åt det här alltså, en gång för alla.

Hmm, säger jag som nyss käkade en bit kladdkaka... Men den förtjänade jag faktiskt, har inte äte nåt "gott" sen förra lördan, när jag och Lämppa bakade semlor. Sen att det slank ner en öl på söndan det är en annan femma. Men va ju bara en 33:a så den räknas inte! ;) Haha, fan va jag är bra på undanflykter har jag märkt på senare tid. På söndagskvällen va jag The Master Of Excuses! Men med ett annat ord: bekväm!


Tänkte nu att man kanske ska ha en "vit" helg i helgen?? Tål att tänkas på, det har jag ju inte haft på....??? Ja sen jag flytta hemifrån... Nä usch, så kan jag ju inte skriva, låter som om jag är världens alkis! De är jag verkligen inte!


Fan va musik är bra. Klarar mig inte utan det alltså. Är man nere eller nåt så kan man bara lyssna på musik så blir allt bra... Ja för stunden då i alla fall. Eller så blir man bara ännu deppigare, de beror på va de är för låt man lyssnar på i och för sig!


Nu har ni fått nåt att läsa, blir nog lite updatation under kvällen.


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 4 mars 2009 22:43

Oh Laura - Release Me


I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down
Please don't hold me down

I am a rolling wave without the motion
A glass of water longing for the ocean
I am an asphalt flower breaking free but you keep stopping me
Release me
Release me

I am the rain that's coming down on you
That you shielded yourself from with a roof
I am the fire burning desperately but you're controlling me
Release me
Release me


Over & Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards