Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Ikväll kommer Tomten

Av Miss Smirnoff - 25 december 2009 14:01

Ja, jag vet att det är den 25:e idag. Men Tomten kommer alltid till oss den 25:e. Det har som blivit lite av en tradition tack vare lillasyster. Hon kommer ju alltid till pappa på juldagen så det är därför Tomten får jobba en dag extra. Men det gör han så gärna så.


Nu sitter man hos pappa i köket och kollar på när Lena lagar mat :) Jag har faktiskt också hjälpt till. Jag har hämtat räkor i frysen och rört om i köttfärsen hehe. Duktig jag. Blir langos idag, riktig julmat. Not. Men vi brukar inte äta så mycket jul mat till middagar och så utan det blir mer till frukost. Imorgon blir det nog älgfilé med hasselbackspotatis, murkelstuvning och beasås. Ja tack. Kan ju inte bli bättre mat än det och langos.


Bränt mig har jag också hunnit med i julhelgen. Jag har en 80-årings skinn på hela underarmen. Den är totalkvaddad. Nu överdrev jag inte nå mycket alls.


Ikväll blir det nog att dricka lite Salmiakki. Mmm. Skickade ett mms till en viss person igår på dessa 3 underbara flaskor som pappa kom hem med. Synd att personen i fråga inte får någon. Så kan det gå. Är huvudet dumt får levern lida, eller hur var det?


Nu sitter man och lyssnar på Lasse Stefanz på Spotify. Spegel, spegel går just för tillfället. Enda dansbandet jag lyssnar på. Ja förutom en viss Djingis Khan med Vikingarna dårå :)


Jag förmedlade årets bästa julklapp till min arbetskollega igår också. Det tyckte jag var jättekul. Tack för ytterliggare en trevlig sms-stund igår.


Ikväll blir det att bada i tunnan och dricka lite pilsner. Sämre kan man ha det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Smirnoff - 27 januari 2012 17:59

    Här är jaaag! Jag kan väl kanske medge att det varit lite bloggtorka ett tag. I sisådär 10 månader lite drygt. Men jag har bara inte orkat, inte konstigare än så. Ja vad har hänt dom här 10 månaderna då? Inte så där jättemycket faktiskt. Ta...

Av Miss Smirnoff - 17 mars 2011 17:41

Men det var väl ett himlans tjat på er tycker jag. Jag bloggar ju alltid jag      Nä, det var ett bra tag sen sist, hela 9 veckor och 3 dagar sedan. Typ nåt sånt iaf. Men jag är ju så busy nu för tiden vet ni så jag hinner inte med att blogga. ...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 20:04

Ja, jag fick till slut ledigt de 2 sista timmarna och nu sitter man på busstorget och väntar på nästa buss som ska ta mig hem. Kruxet är att den inte går förrän 22.10 och jag kom hit 19.20. Så det kommer bli en lång väntan kan jag lova. Jag förstå...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 11:31

Jag längtar tills denna helg är över och jag har bilen ståendes i garaget. Jag kommer va helt slut på måndag när jag ska upp och jobba klockan 7, var så säker. Sitter på jobbet nu och räknar minuterna tills jag får gå hem. Ska till födelsedagsbar...

Av Miss Smirnoff - 31 december 2010 17:27

Men jo. Så sjöng jag den låten för ca 2 månader sedan. Jag kom inte riktigt ihåg hur den gick. Så var det med det...   Nu sitter man och bloggar hemma hos Jennifer B och väntar på att förrätten ska ställas fram. Nedan är kvällen meny:   Förrä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards