Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

I'm still alive and kicking strong

Av Miss Smirnoff - 23 augusti 2010 10:45

I'm back!


Jag har haft en veckas "semester" och är nu inne på min andra och sista innan man börjar jobba igen. Jag känner verkligen inte att jag haft någon över huvud taget eftersom jag jobbat från måndag till igår. Har varit hos pappa hela förra veckan, hela 9 dagar. Satt och tänkte lite på det och kom fram till att det är den längsta tiden jag varit hemifrån sedan jag flyttade till Sveg. Jag har haft en hemsk hemlängtan kan jag säga. Grymt.

Men nu äntligen är jag hemma. om hem i natt vid 00.30 ca.


Snacka om NERVAN i natt när jag körde hem. Det var så här:

Strax efter Rätan kom jag ikapp två lastbilar med en massa karuseller på släp. När jag kört om den första kom det en personbil efter som också körde om och la sig bakom mig. När jag väl kom förbi den sista lastbilen, körde även den andra bilen om och la sig åter bakom mig. Jag var riktigt jäkla aptrött så jag tänkte att jag drar på sista biten så jag kommer hem någon gång. La mig på 140 knyck på 80-väg hela vägen till Överhogdal. Bilen bakom drog på även den och låg bakom mig hela vägen. När jag kom fram till den långa raksträckan i Överhogdal så blinkar bilen bakom, men det var inte någon "Jag ska köra om-blink" utan en ganska lång. Sedan drar bilen om mig och vad är det för någon som drar om, om inte en SNUTBIL!

Han lägger sig en bit framför mig och börjar bromsa lite lätt. Jag hann se mitt körkort få vingar och flyga sin väg och många andra tankar för den delen, innan polisbilen drar på och jag ser han inte mer.

Tar det där som en varning om att jag ska ta det lite lugnt hädanefter. Jag kan ju säga det att farthållaren blev satt på stadiga 90 resten av vägen...


I natt var första natten som jag inte behövde ställa alarmet. Vaknade 08.06 och var hur pigg som helst. Det var fint väder, soligt och varmt så jag klev upp. Åt frukost och packade upp lite och fixade datorn på plats.


09.20 åkte jag på jobbet och lämnade Tips-pengarna till Olle som jag var skyldig sedan 2 veckor tillbaka. Blev ju så klart kvar där en timme och surrade på med alla. Sedan åkte jag en sväng på Stat och handlade lite smör och mjölk så man hade lite mer frukost till veckan. Kylskåpet ekade ganska tomt i morse kan jag säga.


Tog in all post idag (ja förutom all jävla skitreklam då förstås). Hade 7 brev.... 7 räkningar. Tack.


Vad resten av dagen har att bjuda på vet jag inte än. Men det ska nog bli en promenad iaf i det sköna vädret.

Sedan blir det nog en pling till fröken Bergström också för kommande tältresning.


See you later alligator.


PS. Jag mår riktigt, riktigt bra nu. Gjorde mig gott att få komma ifrån Sveg lite, men som sagt: Borta bra men hemma bäst. DS




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Smirnoff - 27 januari 2012 17:59

    Här är jaaag! Jag kan väl kanske medge att det varit lite bloggtorka ett tag. I sisådär 10 månader lite drygt. Men jag har bara inte orkat, inte konstigare än så. Ja vad har hänt dom här 10 månaderna då? Inte så där jättemycket faktiskt. Ta...

Av Miss Smirnoff - 17 mars 2011 17:41

Men det var väl ett himlans tjat på er tycker jag. Jag bloggar ju alltid jag      Nä, det var ett bra tag sen sist, hela 9 veckor och 3 dagar sedan. Typ nåt sånt iaf. Men jag är ju så busy nu för tiden vet ni så jag hinner inte med att blogga. ...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 20:04

Ja, jag fick till slut ledigt de 2 sista timmarna och nu sitter man på busstorget och väntar på nästa buss som ska ta mig hem. Kruxet är att den inte går förrän 22.10 och jag kom hit 19.20. Så det kommer bli en lång väntan kan jag lova. Jag förstå...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 11:31

Jag längtar tills denna helg är över och jag har bilen ståendes i garaget. Jag kommer va helt slut på måndag när jag ska upp och jobba klockan 7, var så säker. Sitter på jobbet nu och räknar minuterna tills jag får gå hem. Ska till födelsedagsbar...

Av Miss Smirnoff - 31 december 2010 17:27

Men jo. Så sjöng jag den låten för ca 2 månader sedan. Jag kom inte riktigt ihåg hur den gick. Så var det med det...   Nu sitter man och bloggar hemma hos Jennifer B och väntar på att förrätten ska ställas fram. Nedan är kvällen meny:   Förrä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards