Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

En hel helg med M&M:s...

Av Miss Smirnoff - 14 januari 2008 14:10

...kan ju bara sluta på ett sätt ;)

Nä, det har varit så jävla roligt!

Jag, Johan och Mickan åkte till stugan på fredag kväll efter jobbet, kom dit vid 19.30 Hann inte mer än plocka in och få upp lite värme så var det inte mindre än 12 pers där. Men bara roligt folk som tur är... Hmm, ja förutom en då, men det behöver vi inte ta upp här.

Folket for ju i och för sig hem i hyfsad tid, runt 01.00 ungefär. Spelade lite kort och sedan la vi oss, för att vakna upp till ett mindre kaos med 742 burkar och flaskor liggandes över hela stugan. Jag hade legat och gnussat fötterna mot Mickans vinflaska hela natten, plus att jag tyckte jag låg på något som prasslade... En systempåse. Tv-antennen låg på golvet bland mycket annat som inte skulle ligga där.

Plockade undan och åt frukost, precis innan vi skulle klä på oss och åka en sväng så kom Erik. Vi for allihop mot Björnåsen, och väl där så kom ytterliggare 6 pers. Däribland Dan, som skulle följa med oss vidare från Björnåsen. Efter några mil så sa det PANG och hans skoter stannade. Drivaxeln till remmen hade krackulerat. Fick ringa efter bogseringshjälp, stog och väntade i sisådär 2,5 timme, började mörkna och snöa. Kul! Svärfar kom efter många om och men med en kälke, lyfte upp åbäket på den och surra fast den. Efter 200 m tippade kälken, vickade upp den igen och efter 100 m tippade kälken och så höll vi på i några kilometer, sedan kom inte skotern upp för en backe eftersom kälken i sig vägde typ 300 kilo eller nåt. Lämnade skotern vid en oplogad skogsbilväg och åkte hem och fick oss lite att äta, klockan var ju bara 19.00 när vi kom tillbaka.

Väl inne i stugan satt inte mindre än Maggan och Jocke där och väntade på oss. Hade suttit där i ca 2 timmar och väntat.

Åt middag och åkte sedan till stugan där "jaktfolket", som kom och hälsade på oss, bodde. Och där vart det bra många goda skratt, tack vare våran lilla Maggan ;)

Åkte sedan hem vid 01.00, spelade lite kort och gick sedan och la oss.

Söndag morgon åkte vi allihopa för att bogsera hem Dans skoter med rep istället för kälke. Gick mycket bättre. Johan satt och styrde den trasiga skotern och Dan körde Johans skoter, med Mickan bakom. Leden svängde av från skogsbilvägen ner i diket och upp igen. Där tippade Dan, och Mickan for som en vante ner i snön och där låg hon några minuter innan hon kravlade sig upp på skotern igen.

Ja där har ni i stort sett min och Mickans helg...


Joo, måste ju bara berätta om Jockes tå!

Han och Johan kivades lite och Jocke slog i tån i mitt stolsben. Jocke skrek som en stucken gris. Trodde han hade brutit den. Tog av sig strumpan lite senare den kvällen och den var alldeles blå/lila...

Såg inte trevligt ut! Men kul som fan var det.


Så idag var man lite skråvlig i halsen, men men, det är smällar man får ta.


Over and Out

 
 
Ingen bild

Jeken

14 januari 2008 23:17

Blev den blå/lila? Brukar inte han bli svart :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Smirnoff - 27 januari 2012 17:59

    Här är jaaag! Jag kan väl kanske medge att det varit lite bloggtorka ett tag. I sisådär 10 månader lite drygt. Men jag har bara inte orkat, inte konstigare än så. Ja vad har hänt dom här 10 månaderna då? Inte så där jättemycket faktiskt. Ta...

Av Miss Smirnoff - 17 mars 2011 17:41

Men det var väl ett himlans tjat på er tycker jag. Jag bloggar ju alltid jag      Nä, det var ett bra tag sen sist, hela 9 veckor och 3 dagar sedan. Typ nåt sånt iaf. Men jag är ju så busy nu för tiden vet ni så jag hinner inte med att blogga. ...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 20:04

Ja, jag fick till slut ledigt de 2 sista timmarna och nu sitter man på busstorget och väntar på nästa buss som ska ta mig hem. Kruxet är att den inte går förrän 22.10 och jag kom hit 19.20. Så det kommer bli en lång väntan kan jag lova. Jag förstå...

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2011 11:31

Jag längtar tills denna helg är över och jag har bilen ståendes i garaget. Jag kommer va helt slut på måndag när jag ska upp och jobba klockan 7, var så säker. Sitter på jobbet nu och räknar minuterna tills jag får gå hem. Ska till födelsedagsbar...

Av Miss Smirnoff - 31 december 2010 17:27

Men jo. Så sjöng jag den låten för ca 2 månader sedan. Jag kom inte riktigt ihåg hur den gick. Så var det med det...   Nu sitter man och bloggar hemma hos Jennifer B och väntar på att förrätten ska ställas fram. Nedan är kvällen meny:   Förrä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards