Alla inlägg den 9 november 2009

Av Miss Smirnoff - 9 november 2009 21:43

Flippade mellan lite kanaler ikväll och på Kanal 5 var det då Ullared. Hur man nu över huvud taget kan göra en serie om ett varuhus det har jag inte riktigt listat ut än men i alla fall. De frågade en man som jobbade där och frågan löd: Hur lång kö har det varit som allra längst här på Ullared? Svaret löd typ som följande: Ja den gick ju ut från butiken, runt några varv här på kundparkeringen och sedan några varv tillbaka och sedan vidare till våran personalparkering. Då var den väl ca 2 km lång. Det tog 3,5 timmar att komma fram till kassan och då är det ju knappt ens kul.

Knappt ens kul!!?? Hur får han ens in ordet "knappt" i den meningen undrar jag?? Aldrig i helvete att jag ens skulle kunna tänka tanken att ställa mig sist i den kön. Alltså vad är det med folk egentligen? Att jobba hela året och spara så mycket som möjligt för att sedan handla upp allt över en dag på Ullared. Där det redan är 3000 tanter som ska handla upp sina sparade pengar. Plus sina stackars gubbars pengar också för den delen. Nä, jag fattar verkligen inte poängen.

Det var en tant som åkte dit en gång om året och handlade allt som kunde tänkas behövas. Hon sparade verkligen vartenda öre till den enda resan. Hon hade en gång spenderat 26 tusen riksdaler på Ullared. På en och samma dag. Dom har en "kvittomätare" på vägen ut där man kan mäta sitt kvitto. Tantens kvitto var till och med längre än mätaren. Över 2 meter långt kvittohelvete! Jag säger bara en sak: OMG! (Jag vet, jag är en tönt som använder mig av det fjortis-uttrycket, men det passade verkligen här).


Från det ena till det tredje. Är det någon fler än jag som bara älskar Tele2-reklamen? On-off-on-off-on-off. Den är ju fan inte sann. Bara en enda reklam som är bättre och det är ICA-reklamen. Helt klockren.


Jaha nähe, man kanske skulle ta och stänga in odjuret för kvällen då? Ja det är nog en bra idé om jag ska få lägga mig inom den närmsta timmen. Och det vill jag ju så klart.


Här nedan kommer lite bilder som ni kan roa er med, so.... Byebye for now. 


                                           I caaaaan't wait!!!



Här är min älskade lillasyster Magda som fyller hela 8 år den 17:e Januari. Tiden går.


  

                   Och här är odjuret som jag pratade om nyss. Cute right?


  

                              AIK-helvetet i egen hög person! Lav ya!


  

            Och slutligen... Så här less var jag i slutet av dagen. 65 samtal. Bläää  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards