Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Miss Smirnoff - 7 januari 2009 13:19

Ja så var julen slut för det här året. Ledigheten har varit kanon, även fast man drog på sig vinterkräksjukan i ett par dar! Man känner att man lever minsann!

Jo, jag kanske har berättat om att tidigare så startade ju inte min kära skoter på nyckeln. Vi fick dra o dra (eller de va Johan som fick dra), o de tog 100 år innan man fick igång den. När den va varm gick de hur bra som helst på nyckeln. De är iaf fixat, de va vajern till choken som hade lossnat så den fick ingen chok när man kallstarta den.

Innan de problemet började så lämnade Johan in sin bil på FO-skolan för att dom ska byta växellåda på den. Den ha vare där i snart 1,5 månad nu så vi har fått samsas/samåkt om min bil.

När Johan skulle åka på jobbet förra måndagen så startade inte min bil. Helt död va den. Fick ta starthjälp från ett löst batteri som svärfar hade hemma. Den startade. Okey, de är dåligt batteri bara, tog ut batteriet, satte de på laddning ett dygn, satte tillbaka de (måste bara påpeka att det är jävligt krångligt att bara plocka ur/i batteriet, sladdar, kablar o skruvar till förbannelse) o allt va klart. Bilen ville inte starta ändå, även fast de va fulladdat till 12 volt. De bara klicka när man vred om nyckeln.

Hopp, kul tänkte vi. Ingen bil alls!

Svärfar kom till oss med hans bil igår kväll och tog starthjälp därifrån, startar klockrent! Måste va nåt fel på batterit ändå, så idag måste man köpa ett nytt batteri! Roligt roligt!


Sen har jag beställt kläder för närmare 3 tusen! Ska bli så kul att få dom till veckan. + att jag snart ska beställa en laptop från Samsung, roligt me grejer minsann!


Over & Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards