Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Miss Smirnoff - 11 augusti 2008 09:28

I lördags var man ju till Vemhån och kolla på när Älvros IK förlorade stort! Dom blev 4:a i alla fall, utav 5 lag. Det ni! ;)

Nä, men jag tyckte dom gjorde bra ifrån sig, för att både vara otränad och till åren komna.

Vemhån tog hem sin andra seger på raken, dom besegrade Svegs IK som blev tvåa.


Vi skulle ju vara där till 08.30 så ni som känner mig vet att jag inte är en morgonmänniska. Sandra blev lite trött där ett tag, vaknar med ett ryck när Jonas sticker in huvet och säger: "Heeeeeeej"...

Öööö hej, tänkte jag, men hann inte säga så mycket förrän han hade flyttat på alla mina saker som låg på förarsätet och satt sig bakom ratten och startat bilen.

Jonas: "Jag är så jävla skitnödig så jag måste ner på toaletten". Okey, jag hann inte göra nåt utan fick snällt följa med ner.

Vi kommer dit och Jonas går in. Men kommer tillbaka alldeles för snabbt för en karl som är skitnödig.

Jonas: "Vi får åka någon annan stans, tror du inte det var en hel barnfamilj där elle?? Ska ju inte spela match förrän om 10 min"

Vi drog iväg en bra bit bort över skogarna till någon han kände och fick gå in hos honom.

Vi åker tillbaka och kommer till fotbollen nästan så precis att dom skulle spela om tredjeplatsen och jag fick fortsätta sova. Trodde jag... Efter ett sånt där uppvaknande gick det inte att somna om igen elle... Haha!


Jo förresten så åkte ju i stort sett alla utom vi, buss till Vemhån. Men när allt var slut och dom skulle duscha och byta om, fick dom reda på att bussen inte skulle gå tillbaka till Sveg. Hur jävla dumt är inte det då?? "Ni får åka buss dit, men hem får ni ta er bäst fan ni vill"!!!

Så vi fick klämma in både Zäta och Kecke i våran bil på hemvägen. Jaja, det gick ju det också.


Ja sen på kvällen skjutsade Eva-Karin oss till Buan, där vi skulle på kräftskiva med Emil. Där var redan Emma, Malin och ungarna.

Vi åkte sedan allihopa på flaket på Emils bil ungefär 50 meter över till grannen där vi skulle äta middag.

Malin hade med sig en utsökt kladdkaka med hasselnötter på som troligt hade varit med om en mindre bilkrasch, eftersom hela mitten på kakan hade skjunkit ner. Men den var asgod!

Allt annat var också väldigt gott måste jag tillägga!


Ska bli gott nästa helg hos Lämppa där även hon ska ha kräftskiva.


Over & Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards