Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Miss Smirnoff - 14 augusti 2008 17:12

Här kommer en länk så får ni kolla lite själv:

http://otfans.net/archive/index.php?t-63133.html

Jag säger tryckte, eftersom det är det rätta, men Lämppa, Cathizzz, Lars J, Hurtig, Davidsson m.f, säger tröck!


Här kommer en mening från länken ovan:


"Tröck är en mycket felaktig imperfektform av ordet trycka som används av fjortisar och andra icke språkkunniga (oftast yngre) människor. Den rätta stavningen är tryckte."


I REST MY CASE!


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 14 augusti 2008 16:55

jag och Lämppa tog en sväng runt jobbet, för vi ville ut och vandra i det fina vädret en stund.

Vi kom till framsidan och gick förbi dom handikapparkeringarna som finns närmast ingången.


Lämppa: Den här parkeringen vill jag ha. Den är ju så stor.

Jag: Men det är ju en handikapparkering!

Lämppa: Men varför är den så stor för???

Jag: Kanske för att dom handikappade som har en rullstol ska ha gott om plats...

Lämppa: Jaaaaaa, kanske det!


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 14 augusti 2008 14:56

Lämppa läser upp en "rolig historia" vid lunchbordet.


Lämppa läser: Är inte basfiol ett svårt instrument? Jo, särskilt i bussen!


Jag och Lämppa tittar upp på varandra en liten stund.

Lämppa: Den var väl inge bra?? Jag fattar inte.

Jag: Instrumentet kanske är väldigt stort så det inte får plats i bussen??? I don't know...

Lämppa: Men då hade man väl lika gärna kunnat skriva Fiat!!???

Vi tittar på varandra igen och asgarv bryter ut.

Lämppa: Jaaa, du ser, det var mycket roligare!!!


Jooo, som alla vet här på GSM, så har Lämppa fastnat på en låt som hon nynnat på i tid och otid, närmare bestämt "Boy's are back in town" med Thin Lizzy.

På lunchen åkte vi hem till Lämppa för att hon skulle hämta nånting och jag satt kvar i bilen och började kolla på fodralet till skivan vi lyssnat på i typ 100 år, så jag började bli lite lej på den.

Som sagt, kollade på andra cd-skivan och såg på spår 8 en låt som nog Lämppa skulle tycka om...

Spelande den när hon kom tillbaka och satte sig. Från början visste hon inte riktigt vad som va så speciellt med den låten, men sen hörde hon och utbrister: ÅÅÅÅÅÅÅ, BOYS ARE BACK IN TOWN!!!!!


Over & Out

Av Miss Smirnoff - 14 augusti 2008 13:45

Precis när man skulle spara inlägget: "The page cannot be displayed".

Nu har man då lärt sig att alltid kopiera texten man skriver innan man sparar. Jaja, man lär sig av sina misstag.


Nedan följer en konversation mellan mig och Lämppa. Hon hämtade ju ut sina kläder som hon beställt från HM igår, däribland en bh.


Lämppa: Asså, den här bh:n kommer inte jag ha nån fler gång iaf.

Jag: Vadårå??

Lämppa: Jamen, den skaver ju så förbannat. Å de knepiga är att de skaver bara på ena sidan.

Jag: Du har knepiga tuttar.

Lämppa: Nä, men båda sitter ju på samma ställe oxå...


Mmm, ja man får ju hoppas att dom inte lever sitt eget liv...


Fan alltså, vad veckorna bara flyger sin väg. Nu är det bingo ikväll igen. Hade tänkt att vinna en slant den här gången. Ska kanske spela på dubbelt så många brickor nu när jag fick en glad överraskning idag på morgon. Det hade kommit in 3000 kr på mitt konto, och jag vet inte vart dom kommer ifrån över huvudtaget.

Fast förresten så vann man ju i alla fall 200 spänn i fredags när jag och Mickan var i Hoddal. Vi skakade hand på att båda skulle vinna, annars fick vi inte åka därifrån. Efter ca 10 min så hade båda två vunnit. Jag tror inte Hoddal tycker om oss så värst mycket... :)


Joo, Gaspode kom ju förbi igår med presenter till oss. Kaktusen är redan placerad i fönstret som vätter ut mot grannarna. Och inte att förglömma ballongerna med mitt namn på. Dessa kommer nog komma bra tillhands när Lämppa kommer och hälsar på.


Over & Out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards